Hoppa till innehåll

Återbetalnings- och returpolicy

Grundreglen är att köpt biljett inte återköps. Helt enkelt för att det finns en ömsesidig vinning i förköp:
– Ni säkerställer att ni har en plats, och vi numrerade platser även den ni anser passa er bäst.
– Vi säkerställer att vi har en publik och kan bättre planera för evenemanget.
Skulle man kunna ångra sig förlorar vi en stor del med poängen med förköp.

Med detta sagt och med denna bakgrund får ni gärna kontakta oss om ni får förhinder. Det kanske finns andra i kö som gärna tar er plats och då kan vi lösa så att ni får delar eller hela summan återbetald.

Vi har heller inget emot om ni ger köpt biljett vidare till någon ni känner. Däremot är det förbjudet att sälja biljetter vidare till högre pris än ni själva har betalt till oss.

Instället evenemang

Vid inställt eller flyttat evenemang kontaktar vi er med förslag på lösning, antingen erbjuder vi er att gå på evenemanget vid annat tillfälle eller så får ni pengarna tillbaka.

Reklamation

Är ni inte nöjda med evenemanget ni har deltagit vid får ni inkomma med en reklamation och berätta vad som orsakat ert missnöje. Vi bedömer detta på samma sätt som om ni köpt en vara som inte uppfyller varubeskrivningen och återkommer med ett förslag på lösning.

För största chans till godkänd reklamation behöver klagomålet inkomma så tidigt som det går. Om det t ex gäller missnöje med plats, sikt eller annat så bör ni påtala detta redan innan evenemanget börjar. Många saker kan vi lösa bara vi får veta det direkt.

Vårt mål är förstås att ni alla skall vara nöjda. Men ibland blir det missförstånd, kommunikation är a och o så berätta för oss vad ni upplever.

Tack på förhand.